JÄSENEDUT/JHL

JHL:n jäsenedut ovat valtavan monipuoliset. Ne ulottuvat työelämän turvasta vapaa-ajan etuihin. Saat työpaikalla asioitasi ajavan luottamusmiehen ja monia mahdollisuuksia koulutukseen. Saat ilmaiseksi kattavan vakuutuspaketin ja jäsenlehden. Alennusta saat lähes asiasta kuin asiasta, muun muassa risteilyistä, hotelleista, lomapaikoista, liikuntapalveluista ja äänikirjoista.

Etusi työelämässä

Yhdellä jäsenmaksulla saat käyttöösi kaikki ammattiliiton, työttömyyskassan, aluetoimiston ja yhdistyksesi palvelut ja edut.

Saat:

• Ammattiliittosi JHL neuvotteleman työ- tai virkaehtosopimuksen. Siinä on sovittu esimerkiksi palkastasi, työajastasi ja vuosilomastasi
  • Apua työpaikkasi luottamusmieheltä ja yhdistykseltäsi
  • Monipuolista liiton järjestämää koulutusta sekä rahallista tukea avoimen ammattikorkeakoulun opintoihin
  • Mahdollisuuden saada ilmaista oikeusapua ja lakimiehen palveluja työelämän ongelmatilanteissa
  • Aluetoimiston ja yhdistyksesi avun erilaisissa työelämän tilanteissa sekä tilaisuuden osallistua niiden järjestämiin tapahtumiin ja koulutukseen
  • Turvaa työttömyyden varalta

Työelämän etujen lisäksi sinä jäsenenä pääset nauttimaan monista vapaa-ajan eduista. Hyödyntämällä JHL:n hankkimia jäsenetuja säästät selvää rahaa.

Liiton jäsenedut löydät JHL:n sivuilta jäsenyys⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

JHL:n stipendijärjestelmä

Valmistuvilla opiskelijoilla on mahdollisuus saada 60 €:n suuruinen JHL:n stipendi (yksi stipendi luokkaa/ryhmää kohden).

Stipendin myöntäminen edellyttää:

• JHL:n oppilaitostiedottaja on käynyt tapaamassa opiskelijoita oppilaitoksessa ja pitänyt työmarkkinatunnin opiskelijoille opiskelun aikana
  • Stipendin saaja on JHL:n jäsen
  • Stipendin saaja on
    – innostava,
    – aktiivinen ja yhteishenkeä luova,
    – hänellä on ammatillinen ote valmistuvaan työhön
    – tai muu mainittava seikka

JHL- opiston ja aluetoimiston järjestämät kurssit

Ilmoittautumiset palkallisiin ja muihin kuin aluetoimiston järjestämiin kursseihin tapahtuu liiton kotisivuilta, jäsenpalvelun kautta. Hakuaika päättyy 5 viikkoa ennen kurssia.

Käyttäjätunnus on jäsennumerosi, jonka löydät jäsenkortistasi.
Salasana: 1. kerralla kirjauduttaessa syntymäaikasi muodossa ppkkvv.

Ammatilliset opintopäivät ja -kurssit:

Kursseille tai opintopäiville haettaessa on oltava tiedossa osallistumismaksun maksaja. Koulutukseen osallistuttaessa kysytään ensin työnantajan osallistuminen kustannuksiin. Mikäli työnantaja ei osallistu kustannuksiin, voi jäsen hakea yhdistykseltä avustusta. Anomus on tehtävä yhdistyksen hallitukselle kirjallisesti tarpeellisin henkilö- ja tilitiedoin hyvissä ajoin ennen kurssihakemuksen jättämistä. Yhdistys korvaa kohtuuden, oikeudenmukaisuuden ja tasapuolisuuden periaatteella koulutuskustannuksia.

Järjestökurssit ja jäsenkurssit:

Liitto maksaa järjestökursseille osallistuvien jäsentensä kurssimaksun (sis. ruokailut ja majoitus kurssipaikkakunnan ulkopuolelta tuleville jäsenille.) Matkakulut korvataan liiton koulutuksia koskevan matkustussäännön mukaisesti.  Arkipäivinä pidettäviltä kursseilta liitto maksaa palkattomuustodistusta vastaan verottoman kurssiapurahan. Kurssiapuraha koostuu kurssistipendistä ja kurssipäivärahasta.